Energie besparen

Duurzaamheidsmaatregelen van start

De komende jaren gaat MeerWonen haar woningbezit verduurzamen. Dit doen we vanuit onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om energie te besparen en de CO2-uitstoot te verminderen. Eén van de maatregelen die hier een flinke bijdrage aan levert, is het plaatsen van zonnepanelen op de daken van een deel van onze woningen. MeerWonen heeft de ambitie om in 2 jaar 1.000 woningen te voorzien van zonnepanelen. Bij de 1.000 woningen die daarvoor in aanmerking komen is in de week van 22 mei een brief in de bus gevallen. Voor de huurders die dit betreft  is dit goed nieuws, want door in te stemmen met de plaatsing van de 8 zonnepanelen zal uw energierekening lager worden.

Voorwaarden
Voor deelname betaalt u een bijdrage in de servicekosten van € 9,50 per maand. Dit bedrag verandert niet gedurende de huurtijd van de woning. Doordat uw energierekening daalt, kunt u deze maandelijkse servicekosten direct terugverdienen. MeerWonen zorgt voor vakkundige plaatsing van de zonnepanelen en is als eigenaar verantwoordelijk voor de goede werking en het onderhoud.

Interesse?
De planning en administratie laten wij uitvoeren door Tautus. Interesse? Schrijf u dan in via de website: meerwonen.tautus.nl

Alle informatie over de plaatsing van de zonnepanelen zijn op deze site vinden. Onder het tabje: Hoe werkt het? staan alle stappen voor de plaatsing duidelijk uitgelegd. Ook vindt u hier een overzicht van veelgestelde vragen.

Na inschrijving ontvangt u binnen drie weken een advies op maat. Gaat u akkoord met het maatwerkadvies, dan kunt u een afspraak maken met MeerWonen voor het tekenen van de overeenkomst.

Deze overeenkomst kunt u ook per post naar MeerWonen sturen. Heeft u na het lezen van alle informatie op de website toch nog vragen? Schroom dan niet om contact met Tautus op te nemen. Alle contactgegevens staan op de site meerwonen.tautus.nl vermeld.

Obstakels
Bij sommige huurders staat in de brief dat er geconstateerd is dat er momenteel geen 8 zonnepanelen op het dak kunnen worden geplaatst. Dit komt door de aanwezigheid van dakramen of dakdoorvoeren. MeerWonen denkt graag mee over de best passende oplossing voor dit probleem.

Bent u geïnteresseerd in de plaatsing van 8 zonnepanelen op uw dak en wilt u met ons bespreken hoe we het probleem met uw dakramen/dakdoorvoeren het beste kunnen aanpakken? Neem dan contact op met Sander Koot, medewerker Duurzaamheid bij MeerWonen, tel.: (071) 331 50 00.

Zelf energie besparen
Voor diverse tips om te besparen op uw energieverbruik verwijzen we u graag naar  de website van Milieu Centraal.

Items onder Energie besparen