Huurverhoging 2020

Huurverhoging onder inflatie

Op 1 juli passen we jaarlijks de huurprijs aan. Ondanks de bijzondere omstandigheden doen we dat ook dit jaar. Voor de reguliere huurwoningen (huishoudinkomens tot
€ 43.574) bedraagt de huurverhoging per 1 juli 2020 2,1%. De stijging is daarmee lager dan de inflatie van 2,6%. Voor huishoudens met een gezamenlijk inkomen boven de € 43.574 geldt een inkomensafhankelijke huurverhoging. Waar maximaal een verhoging van 6,6% is toegestaan, beperkt MeerWonen de verhoging tot 5,6%.

De huurprijsaanpassing is belangrijk om nieuwbouw, onderhoud en verduurzaming te kunnen blijven doen. Het toevoegen van meer sociale woningen is hard nodig in Oegstgeest en Kaag en Braassem. Net als het verduurzamen van woningen. Wij willen dat daarin geen vertragingen ontstaan.

We realiseren ons goed dat de coronacrisis voor sommige huurders financiële gevolgen heeft. Soms zelfs direct, waardoor het betalen van de huur een probleem kan zijn. Is dit op u van toepassing, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij gaan graag met u in gesprek om een maatwerkoplossing te zoeken.

Bezwaar

Bent u het niet eens met de huurverhoging? Dan kunt u tot 1 juli 2020 met dit formulier een bezwaar indienen. Meer informatie over de redenen waarom u bezwaar kunt maken en de procedure vindt u in de Huurkrant en op www.huurcommissie.nl.

Heeft u bezwaar tegen de inkomensafhankelijke huurverhoging, gebruik dan het formulier bezwaar inkomensafhankelijke huurverhoging 2020. U kunt het ook bij ons opvragen via ons telefoonnummer (071) 331 50 00. Dit formulier moet u met de gevraagde bijlagen vóór 1 juli 2020 bij ons inleveren.

Items onder Huurverhoging 2020