Onderhoud en service

Het onderhoud van uw woning wordt grotendeels verzorgd door MeerWonen. In onze meerjarenonderhoudsplanning is per complex woningen opgenomen wanneer bijvoorbeeld schilderwerk plaatsvindt of keukens vervangen worden. Ruim voor aanvang van de werkzaamheden ontvangt u daar bericht over.

Onderhoud komend jaar
Tijdens de bijbuurtbijeenkomsten is meerdere keren aangegeven dat men het fijn zou vinden om meer zicht te hebben op welke onderhoudswerkzaamheden komend jaar gepland staan. Daar geven we natuurlijk graag gehoor aan. Daarom vindt u hier een overzicht van alle geplande onderhoudswerkzaamheden in 2019.

Kleine onderhoudswerkzaamheden, zoals het repareren/vervangen van de keukenkraan of stortbak van het toilet, moeten soms door de verhuurder en soms door de huurder gedaan worden.

Servicepakket huurdersonderhoud (voorheen serviceabonnement)

Een aantal werkzaamheden die voor rekening van de huurder zijn kunt u afkopen door een servicepakket huurdersonderhoud te nemen. Heeft u belangstelling, dien dan hier online uw aanvraag in of neem telefonisch contact met ons op.

Reparatieverzoeken

Als in uw woning iets gerepareerd moet worden kunt u uw reparatieverzoek online doorgeven via het formulier reparatieverzoek. Als u direct een afspraak wilt maken, kunt u het beste even bellen naar: (071) 331 50 00.

Spoedeisende reparatieverzoeken

Voor spoedeisende reparatieverzoeken zijn wij 24 uur per dag bereikbaar via telefoonnummer (071) 331 50 00. Buiten kantoortijden wordt u te woord gestaan door onze antwoordservice die, indien nodig, een bedrijf inschakelt om het probleem op te lossen. Bij niet-spoedeisende meldingen wordt u gevraagd om uw melding tijdens kantooruren door te geven aan MeerWonen.

Waaraan kunt u denken bij een spoedeisende melding:
- een lekkage,
- een gesprongen waterleiding,
- een glasbreuk of andere zaken die de veiligheid in gevaar kunnen brengen.

Direct contact opnemen met onderhoudsbedrijf

In een aantal gevallen kunt u zelf direct contact opnemen met het bedrijf waar wij een onderhoudscontract mee hebben. Dit geldt bijvoorbeeld voor een storing aan de lift of CV, zie daarvoor ook de stickers die op die plekken aanwezig zijn.

Dubbelglas

Uw woning is wellicht nog niet (geheel) voorzien van dubbelglas. Op uw verzoek plaatsen wij dubbelglas in de vertrekken waar u dat wilt. Vul daarvoor het aanvraagformulier in. De kosten berekenen we door in de huur.

Centrale verwarming

Als uw woning nog geen centrale verwarming heeft, brengen wij die op uw verzoek graag aan. De kosten berekenen we door in de huur. U kunt uw verzoek via dit aanvraagformulier indienen. U kunt dit formulier ook gebruiken wanneer u uw installatie door ons wilt laten overnemen of voor het aanvragen van een warmwatervoorziening bij de cv-installatie.

Items onder Onderhoud en service