Wijziging persoonlijke situatie

Als uw persoonlijke situatie wijzigt, heeft dat mogelijk consequenties voor uw huurovereenkomst.

Relatiebreuk

Bij relatiebreuk zal één van de huurders de woning verlaten. De huurovereenkomst moet op naam van de achterblijvende huurder komen. Zolang de huurovereenkomst op twee namen staat, blijven beide partners hoofdelijk aansprakelijk voor de verplichtingen uit de huurovereenkomst.

Formulier relatiebreuk

Overlijden huurder

Als de huurder op wiens naam de woning staat is overleden, kan de achterblijvende partner de aanschrijfgegevens laten wijzigen.

Formulier wijziging aanschrijfgegevens in verband met overlijden

Samenwonen

Bij huwelijk en geregistreerd partnerschap wordt de partner van rechtswege medehuurder. Uw huurovereenkomst hoeft niet gewijzigd te worden. Het is wel handig om MeerWonen te informeren, zodat de gegevens van uw partner in de administratie worden opgenomen.
In alle andere gevallen moet het medehuurderschap bij MeerWonen worden aangevraagd. Daarbij zijn onder andere de volgende voorwaarden van toepassing:
• de medebewoner moet 2 jaar ingeschreven staan op het woonadres bij de Gemeentelijke Basisregistratie.
• er is sprake van een duurzame gemeenschappelijke huishouding met huurder.

Formulier aanvraag medehuurderschap

Items onder Wijziging persoonlijke situatie