8.000 zonnepanelen op woningen van MeerWonen

8.000 zonnepanelen op woningen van MeerWonen

MeerWonen stuurt deze week 1.000 huurders een brief met het aanbod om 8 zonnepanelen te plaatsen op het dak van de huurwoning. Dit kan resulteren in de plaatsing van maximaal 8.000 zonnepanelen in de komende 2 jaar. De woningcorporatie heeft als doel om, onder andere door het plaatsen van de zonnepanelen, energie te besparen en de CO2-uitstoot te verminderen. Wanneer deze 1.000 woningen van zonnepanelen worden voorzien, kan de uitstoot van CO2 met bijna 1 miljoen kg (op jaarbasis) worden verminderd. Dit komt het klimaat, de energierekening van de bewoners en de kwaliteit van de woningen ten goede.

MeerWonen investeert zelf 4,3 miljoen euro in diverse energiebesparende maatregelen om in 3 jaar alle huurwoningen qua onderhoud en duurzaamheid gemiddeld naar label B te krijgen. Bovenop deze 4,3 miljoen komt nog een extra investering van ca. 3 miljoen euro voor de plaatsing en het onderhoud van de zonnepanelen.

Voor deze huurders is dit goed nieuws, want alleen al door de plaatsing van de zonnepanelen wordt de energierekening een stuk lager. De huurder betaalt slechts € 9,50 voor het beheer van de panelen. Doordat de energierekening daalt, zijn deze maandelijkse kosten direct terug te verdienen. Het netto-voordeel voor de huurder zal naar verwachting tenminste € 130,- per jaar zijn.

Voor het realiseren van het project werkt MeerWonen nauw samen met het bedrijf Tautus, die voor de woningcorporatie het plaatsen van de zonnepanelen organiseert. Meer informatie en de link naar Tautus staat op de pagina Energie besparen