Appartementen aan Gerarduspad in Oude Wetering opgeleverd

Na een eindsprintje van de stratenmakers om het gebouw fatsoenlijk bereikbaar te maken, was het donderdag 1 juli zover. Het appartementencomplex aan het Gerarduspad, waar tot enkele jaren geleden nog basisschool Gerardus stond, is opgeleverd.

De woonconsulenten van corporatie MeerWonen waren de hele ochtend in touw om alle huurders individueel de sleutels te overhandigen en tekst en uitleg te geven in hun woning. Voor mevrouw Dannijs kreeg de overhandiging een speciaal tintje. Met een mooie bos bloemen werd ze bij haar woning verwelkomd door woonconsulente Lisa Roelvink en haar dochter Jenny Tukker. Mevrouw Dannijs wist niet beter dan dat haar dochter geen tijd had, maar Jenny wilde maar wat graag bij de oplevering aanwezig zijn. Niet alleen omdat ze blij is voor haar moeder, ook omdat haar moeder komt te wonen op een plek waar ze zelf goede herinneringen aan heeft. Als docent aan de Gerardus heeft ze er een fijne tijd gehad en heel wat leerlingen een goede start helpen maken.

Nieuwe start
Voor de moeder van Jenny is het ook een nieuwe start. Ze stond al geruime tijd ingeschreven voor een sociale huurwoning en is erg blij dat ze in aanmerking kwam voor een appartement op de tweede verdieping. Na een aantal jaren alleen zijn verheugt ze zich erop haar nieuwe huis helemaal naar eigen wensen in te richten. En die tweede slaapkamer komt goed van pas voor als haar zus komt logeren.

Goede samenwerking
Met een symbolische sleutel is eerder op de dag het gebouw met 29 sociale huurwoningen door ontwikkelaar/aannemer Bébouw Midreth, onderdeel van VolkerWessels, overgedragen aan MeerWonen. In tien maanden tijd is in nauwe samenwerking een duurzaam, innovatief complex gerealiseerd. Een samenwerking die direct wordt voortgezet met de ondertekening van het contract deze week voor het bouwproject van 20 appartementen ‘Aan de Braassem 3A’ in Roelofarendsveen.

Duurzaam bouwen uitgangspunt
De appartementen aan het Gerarduspad zijn levensloopbestendig, extra geïsoleerd en volledig elektrisch uitgevoerd, waardoor er gemiddeld genomen voldoende energie wordt opgewekt om de woningen van energie te voorzien. Het realiseren van nieuwbouw die voldoet aan hoge duurzaamheidsnormen vindt zijn basis in het ondernemingsplan van MeerWonen en is uitgangspunt voor elk project. Daarbij hoort ook het behoud van groen en nestgelegenheid voor vogels.