Appartementen Gerarduspad opgeleverd

Ook dit jaar laat zien dat het goed gaat met onze bouwprojecten in Kaag en Braassem. In Oude Wetering zijn begin juli de 29 sociale huurappartementen van het nieuwe complex aan het Gerarduspad opgeleverd. Het moderne, zeer energiezuinige gebouw doet er in niets meer aan terugdenken, maar dankzij de straatnaamverwijzing leeft de basisschool die er tot enkele jaren geleden stond, in gedachten voort. Symbolisch werd de historie nog eens benadrukt doordat Jenny Tukker, oud-docente en directrice van de school de sleutel mocht overhandigen aan haar moeder, trotse huurder van een appartement op de tweede verdieping. De woningen zijn met voorrang toegewezen aan oudere inwoners uit Kaag en Braassem. Lees hier het volledige persbericht.

Met Bébouw Midreth, die het complex aan het Gerarduspad heeft gerealiseerd, is inmiddels een nieuw project, Aan de Braassem 3A overeengekomen. Eind dit jaar start Bébouw dichtbij het Braassemermeer in Roelofarendsveen met de bouw van 20 duurzame appartementen op basis van een beproefd prefab-concept. Daardoor kan sneller gebouwd worden zodat, zonder tegenslag, de woningen in het najaar van 2022 opgeleverd worden. Ook hier proberen we met lokale voorrangsregels de doorstroming weer een impuls te geven.