Beloning voor waterbesparend idee

We investeren miljoenen in het energiezuiniger maken van woningen. Een maatschappelijke plicht, maar ook een beetje passie. Daarom stimuleren we graag ook onze huurders om een stapje extra te doen, want samen komen we echt verder. Dit najaar hebben we onze huurders opgeroepen een goed idee voor een duurzamere buurt aan te melden. Een idee dat energiebesparing oplevert, dat verspilling tegengaat of de omgeving groener maakt.

Met de inzending ‘een regenton voor de hele straat’ is mevrouw Houweling uit de Pieter Brueghellaan in Roelofarendsveen als winnaar uit de bus gekomen. “We gebruiken heel veel kraanwater om onze tuinen te verzorgen” schreef ze, “en ik al helemaal voor mijn moestuin. Dat is best zonde als je bedenkt dat al het regenwater nog steeds in het riool verdwijnt. “ Dat vinden wij ook en daarom gaat de duurzaamheidsprijs naar mevrouw Houweling. En de straat profiteert mee, want dankzij haar inzending zijn er deze week bij al onze huurders van benedenwoningen in de straat regentonnen geplaatst en aangesloten op de hemelwaterafvoer.

(Persbericht duurzaamheidsprijsvraag)