Stakeholders dragen bij aan uitvoering ondernemingsplan

Enkele maanden geleden hebben we ons nieuwe ondernemingsplan ‘Samen hart voor thuis’ gepresenteerd. Om de uitvoering daarvan zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de praktijk in de onze gemeenten, hebben we een aantal themasessies georganiseerd. Met belanghebbenden, van wethouders en welzijnswerkers tot aannemers en ontwikkelaars, zijn we in gesprek gegaan over belangrijke thema’s als de verduurzaming van ons bezit, het realiseren van meer passende woningen en woonvormen en het stimuleren van de contacten in de wijk. De stelling waarmee elke sessie werd ingeleid, nodigde uit tot uiteenlopende reacties.

Aandachtspunten die naar voren kwamen gaan onder andere over het op tijd betrekken van bewoners bij plannen, over het aanjagen van doorstroming, en opvallend vaak over bouwen voor gemengde typen huishoudens. Ook bijzondere doelgroepen zouden nadrukkelijker aandacht verdienen. Het was goed om samen te discussiëren over onze plannen. We hebben de reacties ter harte genomen en afgesproken de punten die we haalbaar achten mee te nemen in ons werkplan voor het komende jaar. Een samenvatting van de reacties is hier na te lezen.