Doe mee aan het woningmarktonderzoek!

Om lokaal invulling te geven aan de Regionale Woonagenda Holland Rijnland is een woningmarktonderzoek gestart. Voor Kaag en Braassem trekken de gemeente, Alkemade Wonen en Woondiensten Aarwoude daarbij samen op. Bureau Companen heeft eerst de huidige situatie in kaart gebracht (waaruit bestaat het woningaanbod nu, wat zijn de verhuisbewegingen en de motieven daarvoor in de achterliggende periode?). Komende maand wordt de actuele woonbehoefte onderzocht. Dit gebeurt onder andere door middel van een online enquête.

Aandachtspunten bij het onderzoek zijn onder andere de betaalbaarheid van woningen, de combinatie van wonen en zorg, en de verschillen in de vraag per kern en doelgroep. Om een goed beeld te krijgen worden ook bewoners, professionals en andere belanghebbenden geraadpleegd.
Het rapport dat in september wordt afgerond, dient onder meer als basis voor de nieuw te maken prestatieafspraken tussen de corporaties en de gemeente. Voor Alkemade Wonen levert het rapport tevens belangrijke input voor de ontwikkeling van nieuwe bouw- en herstructureringsplannen.