Extra sociale woningbouw Kaag en Braassem

Eind mei heeft de gemeenteraad zeven locaties in Kaag en Braassem aangewezen als kansrijk voor extra sociale woningbouw. Voor deze locaties is nader onderzoek naar de haalbaarheid in gang gezet. Extra woningbouw is nodig vanwege de oplopende wachttijden voor sociale huurwoningen, vooral door de instroom van statushouders. De inzet is, zoals eerder bepleit door MeerWonen en Woondiensten Aarwoude, om kwalitatief goede woningen voor alle doelgroepen te realiseren. De verwachting is dat hierdoor, naast het bieden van gelijke kansen aan alle woningzoekenden, een verhuisstroom op gang komt, waardoor statushouders verspreid over de gemeente een goede woonplek vinden.

De door MeerWonen aangedragen locatie aan de Saskia van Uylenburchlaan is bij het raadsbesluit afgevallen. Wel zijn we actief in gesprek met de gemeente over alternatieve bouwlocaties. Daarnaast richten we ons op aanpassing van lopende projecten. Dit gebeurt in overleg met Heembouw/Hoorne Vastgoed, de ontwikkelaars van de Oevers in Braassemerland. Langs deze weg proberen we op de kortst mogelijke termijn extra sociale huurwoningen te realiseren.