Feestelijke afronding wijk Buitenlust

Op woensdag 17 mei 2017 is op feestelijke wijze de herstructurering van de wijk Buitenlust in Oegstgeest afgerond. De wijk is grondig aangepakt en er zijn 139 woningen gerenoveerd en 61 nieuw gebouwd. Daarbij is het oorspronkelijke karakter van de wijk zoveel mogelijk behouden. De woningen zijn bovendien duurzaam vernieuwd met oog voor comfort. Alle sociale huurwoningen van MeerWonen in deze wijk hebben een gemiddelde energie-index van 0,77 en dat staat gelijk aan energielabel A+. Uiteindelijk zijn 70 bewoners teruggekeerd en heeft de wijk 130 nieuwe bewoners mogen verwelkomen. Naast de woningen zijn ook de straten en het groen in de wijk opgeknapt. En, niet onbelangrijk: vanaf het begin zijn de bewoners betrokken bij dit omvangrijke project. Zo is de verbondenheid met de wijk gebleven en is Buitenlust klaar voor de toekomst!

Dit feestje is speciaal op woensdagmiddag georganiseerd, zodat ook de kinderen uit de buurt dit feest konden meemaken. Er waren speeches van de directeur Peter Hoogvliet van MeerWonen, wethouder mevr. Tönjann van de gemeente Oegstgeest en mevr. Frederiks, voorzitter van de wijkvereniging van Buitenlust. Ook werd er een film over de wijk Buitenlust vertoond, tevens te bekijken op de website van MeerWonen. Daarna volgende de officiële handeling. Hierbij werd door de 9-jarige Camila Leppers een stoeptegel met daarop haar eigen kindertekening onthuld. In totaal liggen in de wijk 29 stoeptegels met tekeningen van kinderen uit Buitenlust. Een vrolijke noot en tevens een mooie afronding van dit herstructureringstraject.