Geslaagd straatfeest met nieuw buren in de wijk

Het is zover! Op 15 mei zijn de laatste 10 energieneutrale nieuwbouwwoningen van MeerWonen in De Poelen, onderdeel van plan Aan de Braassem in Roelofarendsveen, opgeleverd. In totaal gaat het om 20 appartementen en 40 eengezinswoningen. Dat is wel een feestje waard vonden ze bij MeerWonen. Op woensdag 17 mei werd de oplevering van deze 60 woningen op feestelijke wijze gevierd met alle huurders, kinderen en kleinkinderen.

Gezellig straatfeest
Door de problemen met de bekabeling in de wijk is de oplevering bijna een half jaar uitgelopen. Om de vertraging toch zoveel mogelijk te beperken, gebeurde de oplevering van de huurwoningen in etappes. Nu was het moment daar om de afronding van het project samen met de nieuwe bewoners te vieren. En dat is gelukt! Een groot deel kwam met de (klein)kinderen naar het door de woningcorporatie georganiseerde straatfeest. Na het officiële moment, waarbij de directeur van MeerWonen Peter Hoogvliet en de aannemers van beide projecten het woord namen, was het de beurt aan de kinderen. Zij werden getrakteerd op een lekker ijsje uit de ijscokar, verbaasden zich over de kunsten van de ballonnenartiest en lieten glittertattoos plaatsen. Ook ontvingen twee jonge winnaars van de kleurwedstrijd een cadeaubon van een speelgoedwinkel. De aanwezige bewoners konden deelnemen aan een adressenloterij en maakten daarmee kans op één van de vier tuinbonnen van 50 euro. En dat komt goed uit want de tuinen en balkons kunnen nog wel wat groen gebruiken. Het was al met al een geslaagde middag, waarbij de buren elkaar ook weer wat beter hebben leren kennen.

Comfortabel en energieneutraal
De 60 appartementen en eengezinswoningen van MeerWonen zijn allemaal ‘nul-op-de-meter’. Woningen dus met zonnepanelen, driedubbel glas, lucht-warmtepompen en andere voorzieningen, waardoor ze comfortabel en energieneutraal zijn. Ook buiten de woningen zet MeerWonen de duurzame gedachte door. De collectieve bergingen hebben een sedumdak en op geschikte plekken zijn vogelkasten geplaatst. De oplevering van de woningen is niet alleen fijn voor de bewoners. Bij de toewijzing is lokaal maatwerk toegepast, wat betekent dat bewoners uit Kaag en Braassem voorrang kregen. Hierdoor zijn 35 passende, betaalbare woningen vrijgekomen voor andere woningzoekenden.