Goede sfeer en ideeën tijdens stakeholdersbijeenkomst

Relaties uit Oegstgeest en Kaag en Braassem waren aanwezig bij deze jaarlijkse bijeenkomst om hun ideeën en wensen kenbaar te maken rond de thema’s ‘sociaal’, ‘ondernemend’, ‘zichtbaar’ en ‘dienstverlenend’. Thema’s, of waarden eigenlijk, waarop de corporatie goed wil presteren.

Tafelkleedsessies
Dagvoorzitter Rob Koops opende de bijeenkomst met een interview met directeur Peter Hoogvliet. Die blikte nog even terug op de belangrijkste ontwikkelingen van het afgelopen jaar en benoemde een aantal activiteiten die de komende tijd op stapel staan. Daarna werd de zaal getrakteerd op een ludieke quiz, waar enthousiast aan deelgenomen werd. Het gezelschap verplaatste zich vervolgens naar een andere ruimte voor twee tafelkleedsessies. Per tafel stond een van de aangegeven thema’s centraal. Naar gelang de affiniteit met de thema’s schoven de gasten aan en gingen met elkaar en een vertegenwoordiger van MeerWonen in gesprek. De meningen en opmerkingen die dit opleverde, werden met dikke stiften op de tafelkleden genoteerd.

Meer duurzaamheidsmaatregelen
Aan de tafel ‘ondernemend’ was veel aandacht voor de duurzaamheidsmaatregelen die MeerWonen treft. Tafelgenoten gaven aan blij te zijn met wat er al gebeurt, maar dat er veel meer nodig is om de landelijke energiedoelstellingen te halen. Aandachtspunten die aan andere tafels werden besproken gingen onder andere over het inschrijven voor een woning, de samenwerking met zorgaanbieders en rookmelders.

Sfeer belangrijk
Terwijl de drankjes en hapjes rondgingen vatte de dagvoorzitter de reacties samen en constateerde dat er plezierig en hard gewerkt is. Peter Hoogvliet beaamde dat en benadrukte die sfeer erg belangrijk te vinden. “We willen graag een toegankelijke, betrokken organisatie zijn die huurders en stakeholders serieus neemt. Dat is een van de redenen waarom we deze bijeenkomsten organiseren.” De directeur bedankte de aanwezigen voor alle inbreng en beloofde er net als vorig jaar werk van te maken.