Informatiemarkt Bouw extra sociale huurwoningen

Op dinsdagavond 9 februari 2016 was er in het gemeentehuis in Kaag en Braassem een informatiemarkt, voor inwoners van de gemeente en andere belangstellenden, over de bouw van extra sociale huurwoningen. In overleg met diverse partijen, waaronder MeerWonen, heeft de gemeente namelijk een voorgenomen besluit genomen om extra sociale huurwoningen te realiseren voor regulier woningzoekenden. De bouw is nodig om de toenemende druk op de woningmarkt te kunnen opvangen. De extra druk ontstaat dit jaar voornamelijk door de opdracht om versneld statushouders te huisvesten. Met de gemeente Nieuwkoop en gemeente Alphen aan den Rijn wordt daarnaast bekeken op welke manier er in de Rijnstreek samen kan worden opgetrokken.

Tussen 19.30 en 21.30 uur konden de bezoekers bij diverse stands informatie krijgen over onder andere de beoogde woningbouwlocaties en het plan van aanpak. Ook MeerWonen was aanwezig met een informatiestand.  De opkomst was hoog en de sfeer was goed.