Kans voor Oegstgeest: seniorenhofje aan Hazenboslaan

In Oegstgeest komt nieuwbouw nog steeds moeizaam van de grond. Toezeggingen voor geschikte locaties zoals in Nieuw-Rhijngeest zijn er wel, maar uitvoering van de plannen komt maar niet van de grond. Aan de Hazenboslaan, de locatie die vrijkomt als de verhuizing van de Leo Kannerschool naar het Endegeestterrein doorgaat, ziet MeerWonen kansen voor de realisatie van een aantrekkelijk nieuwbouwplan.

Dat is het realiseren van een hofje voor senioren. We zijn hiervoor benaderd door Langer Zelfstandig Leven Oegstgeest (LZLO), die zich al langer inzet om de mogelijkheden van hofjes in Oegstgeest te onderzoeken. Wij denken dat deze vorm van nieuwbouw, die zelfstandig wonen combineert met ontmoetingsgelegenheid, een geweldige mogelijkheid is om aan de woonbehoefte van veel oudere Oegstgeestenaren te voldoen. Een mogelijkheid ook die past bij de prioriteiten die de gemeente in de woonvisie aangeeft. We hebben de gemeente daarom gevraagd de locatie aan de Hazenboslaan aan ons beschikbaar te stellen, als de school daar vertrekt. Zodra die knoop is doorgehakt, kunnen we het plan in detail uitwerken. Er lopen al gesprekken met aannemerspartij IBB Kondor voor de realisatie. Globaal denken wij aan nieuwbouw van circa 80 woningen met variatie in het aanbod. Hiervan zouden er dan 25 een hofje kunnen vormen met gezamenlijke voorzieningen.