Kijkmiddag appartementencomplex De Oevers groot succes

Dinsdag 6 november was het zover. De nieuwe bewoners van de 58 sociale huurappartementen aan de Oeverdreef en Oostoever in Roelofarendsveen konden alvast een kijkje nemen in hun nieuwbouwwoning. Dit was ook het ideale moment om alvast alle ruimten op te meten en de nieuwe buren te ontmoeten. Het gaat om 58 appartementen van MeerWonen, die op dinsdag 11 december en woensdag 12 december officieel worden opgeleverd.

De kijkmiddag werd druk bezocht. Zo’n 150 personen waren aanwezig om de nieuwe woningen te bewonderen. Naast de huurders waren ook veel familieleden aanwezig. De stemming was opperbest en de huurders waren over het algemeen erg  tevreden over de woningen. Met name het afwerkingsniveau van de appartementen, de royale binnentuin en de nabijheid van voorzieningen werden als pluspunten genoemd. Naderhand was iedereen van harte welkom voor een informatiebijeenkomst in een nabij gelegen café. Hier kon men onder het genot van een hapje en drankje verder praten met de nieuwe buren en medewerkers van MeerWonen en Heembouw. Dit initiatief werd zeer op prijs gesteld.

Vrijwel alle toekomstige huurders zijn afkomstig uit Kaag en Braassem. Van de 58 appartementen zijn 34 woningen met voorrang  verhuurd aan mensen die een sociale huurwoning achterlaten; 11 huurders komen uit een koop- of vrijesectorhuurwoning. Voor 13 appartementen heeft MeerWonen in 2017 een samenwerkingsovereenkomst ondertekend met Stichting Wooninitiatief MOIER. Deze stichting zorgt ervoor dat voor jonge volwassenen met autisme en/of verstandelijke beperking de best passende woonsituatie wordt gecreëerd, met daarbij de dagelijkse begeleiding door middel van 24-uurs zorg en begeleiding. Twaalf woningen worden op voordracht van MOIER verhuurd aan cliënten uit deze doelgroep; vanuit het 13e appartement wordt de zorg en begeleiding georganiseerd.

In de commerciële ruimten onder het appartementencomplex wordt binnenkort een vestiging van Vomar Voordeelmarkten en Action geopend. Met de komst van een tweede supermarkt en de overige winkels wordt de aantrekkingskracht van het centrum sterk vergroot.