Laatste fase ‘De Oevers van Roelofarendsveen’ gestart

Drie jaar na de start van plan De Oevers is nu de fase van de bouw aangebroken waar de 58 sociale huurwoningen voor MeerWonen een belangrijk onderdeel van uitmaken. Op donderdag 18 mei hebben vertegenwoordigers van MeerWonen, Vomar Voordeel Markt en Centrumplan Roelofarendsveen VOF de feestelijke eerste paal voor het complex geslagen.

De begane grond met winkels is het eerste deel dat zichtbaar wordt. Daar komen in elk geval een vestiging van Vomar Voordeel Markt en waarschijnlijk ook een Action. Voor de verhuur van de overige winkelruimtes, waar volgens de initiatiefnemers veel belangstelling voor is, zijn gesprekken gaande.

Als in het najaar de eerste bouwlaag klaar is, begint de bouw van de 58 appartementen. Die komen op de 1e, 2e en 3e verdieping. 13 appartementen worden via Stichting Wooninitiatief MOIER verhuurd aan jongeren met een licht verstandelijke beperking. De overige 45 appartementen gaan volgend jaar in de verhuur zodra de afwerkingsfase in zicht komt. De oplevering van de woningen zal naar verwachting najaar 2018 zijn.

Het complex ligt aan de Centrumoever en wordt door middel van twee bruggen verbonden met het Noordplein. Om de mooie nieuwe centrumuitbreiding nog meer sfeer te geven wordt ook nog een karakteristieke ophaalbrug aangelegd.