Locatie voor ‘Skaeve huse’ in Oegstgeest

In Oegstgeest, tussen het Groene kerkje en de A44, heeft de gemeente afgelopen week een locatie aangewezen voor de realisatie van twee ‘skaeve huse’. Skaeve huse is een woonvorm naar Deens voorbeeld, bedoeld voor mensen die zich niet aan een gewone woonomgeving kunnen aanpassen. Onder begeleiding biedt het deze mensen de mogelijkheid om in een prikkelarme omgeving te wonen. MeerWonen is blij met deze stap en zal het woonconcept realiseren en de verhuur op zich nemen. Als het project gerealiseerd is, kunnen we rekenen op Stichting Binnenvest, die de bewoners intensief gaat begeleiden en dagelijks op bezoek gaat. Een bijzonder project als dit, maakt duidelijk hoe belangrijk een goede samenwerking is.

De huisjes op de plek langs de A44 mogen er maximaal tien jaar staan. MeerWonen zal daarvoor een vergunning aanvragen. De grond heeft op dit moment niet de bestemming wonen, maar daar kan middels de vergunningaanvraag tijdelijk van afgeweken worden. Het uitgebreide Oegstgeester Courant artikel vindt u hier.