MeerWonen deed weer mee!

Medewerkers van woningcorporatie MeerWonen staken vrijdag 10 maart de handen enthousiast uit de mouwen in het kader van NLdoet, de jaarlijkse vrijwilligersdag van het Oranje Fonds. MeerWonen ging in beide werkgebieden (Oegstgeest en Kaag en Braassem) aan de slag. Er werd geklust bij een zorgboerderij in Oud Ade en gewandeld met een groep ouderen uit Hofwijck in Oegstgeest.

Oegstgeest: In Hofwijck wonen ouderen met een intensieve zorgvraag in zes kleinschalige woongroepen in een huiselijke sfeer. Het is onderdeel van Marente, een organisatie  die een belangrijke rol vervult in de zorg en ondersteuning aan ouderen en kwetsbaren in de Duin- en Bollenstreek, Oegstgeest, Voorschoten en Leiden. MeerWonen heeft in 2009 een rol gespeeld bij de bouw van het woonzorgcentrum Rustenborch en de twee organisaties hebben nog steeds goed contact met elkaar. Medewerkers van MeerWonen zijn met 11 bewoners met dementie gaan wandelen naar het Leidse Hout, waar men kon genieten van koffie en taart. Stichting Present heeft MeerWonen en Marente geholpen bij de organisatie van dit uitje.

Oud Ade: Leon en Wilma van zorgboerderij Catrina’s Hoeve bieden sinds 2006 dagbesteding aan voor (jong) volwassenen met een beperking en ouderen met beginnende dementie. De zorg is kleinschalig met veel persoonlijke aandacht. Tien medewerkers van MeerWonen hebben hier onder meer snoeiwerk verricht en een stevig hek gemaakt tussen twee stukken weiland.

NLdoet was ook dit jaar weer een groot succes. Landelijk werden er 9518 klussen geklaard door meer dan 350.000 vrijwilligers. Volgend jaar vindt NLdoet plaats op 9 en 10 maart en ook dan draagt MeerWonen vanuit haar maatschappelijke rol weer graag haar steentje bij!