MeerWonen doet mee aan NLdoet

Op vrijdag 11 en zaterdag 12 maart is het weer zo ver. Dan organiseert het Oranje Fonds op  verschillende locaties in het land voor de elfde keer NLdoet. MeerWonen draagt hieraan graag, vanuit haar maatschappelijke rol, haar steentje bij en gaat op vrijdag 11 maart bij de locaties Rustenborch en Van Wijckerslooth in Oegstgeest, beide onderdeel van Marente, diverse klussen uitvoeren.

Marente vervult een belangrijke rol in de zorg en ondersteuning aan ouderen en kwetsbaren in de Duin- en Bollenstreek, Oegstgeest, Voorschoten en Leiden. MeerWonen heeft in 2009 een rol gespeeld bij de bouw van het woonzorgcentrum Rustenborch, de twee organisaties hebben dus regelmatig contact met elkaar gehad en nog. In overleg zijn een paar leuke klussen geselecteerd bij Rustenborch en in het aangrenzende Van Wijckerslooth.

Karin Bosch van Marente:  “Tijdens NLdoet worden bergen werk verzet. Zo wordt de blokhut geschilderd, terrassen opgeknapt, sfeer gebracht  in de huiskamers  en er wordt voor de bewoners een high wine met muziek georganiseerd. We zijn daar ontzettend blij mee, want we komen daar normaal niet aan toe. Bovendien leren we allerlei leuke nieuwe mensen kennen en hebben onze bewoners er heel veel plezier in.  Ook is vrijwilligerswerk voor Marente in zijn algemeenheid erg van belang, want met elkaar zijn we er voor elkaar.”

Het succes van NLdoet blijkt al uit het groeiend aantal vrijwilligers dat zich tijdens deze dagen inzet. Tijdens NLdoet 2015 waren al 300.000 vrijwilligers actief bij zo’n 7.600 klussen. Ook leden van de Koninklijke Familie en diverse landelijke en lokale politici staken in de afgelopen jaren hun handen uit de mouwen. Het Oranje Fonds steunt sociale initiatieven in Nederland en het Caribische deel van het Koninkrijk. Het afgelopen jaar steunde het met € 28,7 miljoen initiatieven die ervoor zorgen dat mensen elkaar ontmoeten, minder eenzaam zijn en zich inzetten voor een ander.