MeerWonen in de Volkskrant

Hoezo sociale bouw in de luxe suburb? Dat is de titel van het artikel in de Volkskrant van afgelopen zaterdag. Een twee pagina's tellend stuk waarin uitgelegd wordt waarom Peter Hoogvliet, directeur van MeerWonen, weigert de prestatieafpraken met de gemeente Oegstgeest te tekenen. Een duidelijke boodschap: zonder zicht op meer sociale huurwoningen geen nieuwe afspraken.

Al 8 jaar lang wordt er geen enkele sociale huurwoning in Oegstgeest gerealiseerd. De wachttijd is daarmee opgelopen tot ruim tien jaar. Vorig jaar is nog met de gemeente afgesproken dat 25 procent van de drie nieuwe bouwprojecten uit sociale huur zou bestaan, dat zouden zo’n 100 extra sociale huurwoningen zijn. Maar dit is nu weer uitgesteld. Daarom heeft Peter besloten de prestatieafspraken op te schorten en dat is uniek geeft ook Aedes aan. Op social media is heel veel aandacht voor het artikel en het duidelijke  standpunt van Peter.

Klik hier voor het hele artikel