MeerWonen in gesprek met gemeenteraad

Afgelopen week is Peter Hoogvliet met de gemeenteraad van Oegstgeest en van Kaag en Braassem in gesprek gegaan over de rol die MeerWonen vervult in elke gemeente. Het waren open gesprekken waarbij we hebben aangegeven dat onze focus met name ligt op bouwen van nieuwe sociale huurwoningen. Er is een namelijk een grote vraag naar woningen en nieuwbouw is van wezenlijk belang om voldoende aanbod te realiseren. In Oegstgeest staan meer dan 2.000 woningzoekenden ingeschreven, in Kaag en Braassem zelf meer dan 4.000.

Daarnaast was er veel aandacht voor doorstroming, scheefheid en de positie van de lokale woningzoekenden. We hebben het ook gehad over onze inzet op het gebied van leefbaarheid in de wijken en duurzaamheid van onze woningen. De raadsleden maakten graag gebruik van de ruimte om vragen te stellen en dieper op de materie in te gaan. We kijken terug op een prettig gesprek en hebben met elkaar afgesproken dit jaarlijks te herhalen.