MeerWonen koopt kleinschalig zorgcomplex in Oegstgeest

Woningcorporatie MeerWonen heeft vlak voor de jaarwisseling het pand aan de Geversstraat 45 in Oegstgeest aangekocht. Voorheen was het pand eigendom van Gemiva-SVG Groep. Het bestaat uit 11 zelfstandige wooneenheden, een algemene ruimte (woonkamer en keuken) en een ruime binnentuin met berging.

Zorggroep Soeverein is de huurder van het pand en biedt op deze locatie een beschermde woonvorm voor (jong)volwassenen die niet meer zelfstandig kunnen wonen wegens psychische of psychosociale problematiek. Peter Hoogvliet, directeur-bestuurder van MeerWonen, licht deze aankoop graag toe: “Door de scheiding van wonen en zorg vindt de zorg steeds meer buiten de traditionele zorginstellingen plaats. Wij richten ons als corporatie vanuit onze maatschappelijke rol ook op het faciliteren van wonen met zorg. Wij zijn daarbij de verhuurder en Soeverein regelt alles qua verhuur en beheer. Door deze aankoop kon het pand behouden blijven als eigendom van een maatschappelijke organisatie. Daarnaast is deze aankoop een mooie toevoeging aan ons woningbezit in Oegstgeest”.

Voor Soeverein gaat met de aankoop van het pand door MeerWonen een langgekoesterde wens in vervulling. Op deze manier kan Soeverein hun cliënten de woon/zorgcombinatie blijven bieden die zij  nodig hebben. Tessa de Vries, manager beschermd wonen van Soeverein: “Wij huurden al een deel van het pand en kunnen nu de beschermde woonfunctie ervan uitbreiden. Onze bewoners zijn erg blij dat zij aan de Geversstraat kunnen blijven wonen. Zorggroep Soeverein biedt hen hiermee blijvend de best passende woonsituatie met dagelijkse begeleiding”.