Nieuwe groep bewoners voor de Arendshorst

MeerWonen heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met De Haardstee voor de verhuur van appartementen in seniorencomplex de Arendshorst in Roelofarendsveen. Het betekent dat de woningen die de komende jaren vrijkomen in dit complex worden aangeboden aan De Haardstee, die daar de kandidaten voor selecteert. Het gaat om maximaal 20 woningen voor de komende tien jaar. De Haardstee begeleidt mensen met een verstandelijke en/of psychiatrische beperking bij wonen, werk en vrije tijd. Er komt een eigen steunpunt voor hun cliënten in de Arendshorst.

De komende maanden wordt druk verbouwd in de eerste woningen die nu beschikbaar zijn. Begin volgend jaar verhuizen de eerste zeven cliënten van De Haardstee naar hun nieuwe onderkomen. Voor de huidige bewoners van de Arendshorst is een aantal bijeenkomsten georganiseerd, waarbij ze ingelicht zijn over de samenwerking en kennis konden maken met de organisatie. De meeste bewoners hebben positief gereageerd op de komst van de nieuwe groep bewoners.