Onderzoek ‘Wonen gericht op de toekomst’

MeerWonen en Woondiensten Aarwoude voeren samen met De Driemaster
(o.a. ouderenorganisaties De Spil en Stiwo vallen hieronder) een onderzoek uit onder de huurders in Kaag en Braassem van 65 tot en met 77 jaar. Senioren moeten steeds langer zelfstandig wonen en zo lang ze mobiel zijn gaat dat meestal prima.

Het komt helaas ook voor dat de woning of buurt niet meer helemaal bij de situatie past. Het onderzoek heet daarom ook ‘Wonen gericht op de toekomst’. Gisterochtend was de voorlichtingsbijeenkomst voor de enquêteurs. Onder het genot van koffie en kakelverse koeken, kregen zij uitleg over het onderzoek en relevante achtergrondinformatie over bijvoorbeeld het servicepakket, Woningnet, Mijn Overheid etc. De vrijwilligers van De Spil en Stiwo gaan namelijk bij de huurders langs voor een persoonlijk gesprek en dan moet je natuurlijk wel goed beslagen ten ijs komen.

Wat houdt het onderzoek in?

Wij willen onder andere graag weten of onze huurders alle mogelijkheden benutten die er zijn om ook op langere termijn in hun woning te kunnen blijven wonen. Of misschien denken ze zelfs wel eens na over verhuizen? De uitkomsten van dit onderzoek geven ons inzicht in de woonwensen van onze huurders en meer duidelijkheid over welke vragen er bij hen leven. Op langere termijn kunnen wij op basis van deze informatie bepalen waaraan onze nieuwe woningen moeten voldoen, om langer zelfstandig te kunnen wonen.

We zijn erg blij met de enthousiaste vrijwilligers van de Spil en Stiwo en wensen hen veel succes en plezierige gesprekken!