Oplevering 58 appartementen succesvol verlopen

Dinsdag en woensdag 11 en 12 december was het zover. De nieuwe bewoners van de 58 sociale huurappartementen aan de Oeverdreef en Oostoever in Roelofarendsveen kregen de sleutel van hun nieuwbouwwoning. Het gaat om 58 appartementen van MeerWonen, die net voor de kerst officieel zijn  opgeleverd. Voor 13 appartementen heeft MeerWonen in 2017 een samenwerkingsovereenkomst ondertekend met Stichting Wooninitiatief MOIER. Deze stichting zorgt ervoor dat voor jonge volwassenen met autisme en/of verstandelijke beperking de best passende woonsituatie wordt gecreëerd, met daarbij de dagelijkse begeleiding door middel van 24-uurs zorg en begeleiding. Zo kreeg ook Maurice de Jong afgelopen woensdag de felbegeerde sleutel. Hij gaat op de derde verdieping wonen in een appartement van de stichting en zijn moeder huurt een appartement op de eerste verdieping. Ze zijn beiden erg blij met de nieuwe woningen en met het feit dat ze toch zo dicht bij elkaar kunnen wonen door de samenwerking van MeerWonen en MOIER.

Vrijwel alle toekomstige huurders zijn afkomstig uit Kaag en Braassem. Van de 58 appartementen zijn 34 woningen met voorrang verhuurd aan mensen die een sociale huurwoning achterlaten; 11 huurders komen uit een koop- of vrijesectorhuurwoning. Twaalf woningen worden op voordracht van MOIER verhuurd aan cliënten uit deze doelgroep; vanuit het 13e appartement wordt de zorg en begeleiding georganiseerd.

In de commerciële ruimten onder het appartementencomplex is sinds kort een vestiging van Vomar Voordeelmarkten en Action geopend. Met de komst van een tweede supermarkt en de overige winkels is de aantrekkingskracht van het centrum sterk vergroot.