Prestatieafspraken 2023 Kaag en Braassem getekend

Op het gemeentehuis in Roelofarendsveen zijn op donderdag 15 december de prestatieafspraken ondertekend. Het gaat om een nadere invulling van de plannen voor 2023 in Kaag en Braassem, waarvoor de basis eerder al is gelegd in de meerjarige afspraken voor de periode 2021-2024.

Door alle ontwikkelingen op de woningmarkt en in de gemeente zijn de verantwoordelijke partijen tot de conclusie gekomen dat extra aandacht uit moet gaan naar het realiseren van meer betaalbare woningen en de duurzaamheidsopgaven. Zo is onder andere afgesproken dat partijen zich samen willen inspannen voor 100% lokaal maatwerk bij nieuwbouw (waardoor lokale woningzoekenden onder voorwaarden voorrang krijgen), voor het verduurzamen van minimaal 300 woningen en voor het stimuleren van vergroening en tuinonderhoud. De volledige tekst van de prestatieafspraken 2023 kunt u hier nalezen. De verantwoordelijke partijen die hun handtekening onder het woonbeleid hebben gezet zijn de corporaties MeerWonen en Woondiensten Aarwoude, Stichting Huurders MeerWonen, Stichting Bewoners Belangen Aarwoude en de gemeente Kaag en Braassem.