Prestaties van MeerWonen goed beoordeeld

“Hard met het hart vooruitgaan, flexibel en gewoon blijven doen”. Een mooie aanbeveling die de visitatiecommissie MeerWonen heeft gegeven na uitvoering van de verplichte vierjaarlijkse visitatie, een uitgebreid onafhankelijk onderzoek naar de prestaties van MeerWonen. Directeur-bestuurder van MeerWonen, Peter Hoogvliet, geeft de volgende reactie: “Wij kijken terug op een intensief en positief traject en herkennen ons in de conclusies en aanbevelingen. Als maatschappelijk ondernemer willen we doorlopend leren en verbeteren”.

In aanvulling op de beoordelingen van de toezichthouders en op de gesprekken die MeerWonen met de huurdersorganisatie (HMW), de gemeenten Kaag en Braassem en Oegstgeest en andere stakeholders heeft gevoerd, ligt er nu een onafhankelijk rapport van de visitatiecommissie. De rapportage geeft een goed beeld van de ontwikkeling die MeerWonen de afgelopen vier jaar heeft doorgemaakt. De periode 2014-2017 was voor de corporatie een drukke en bewogen tijd, waarin onder andere de fusie tussen Woningstichting Buitenlust en Alkemade Wonen plaatsvond. Er worden veel waarderende woorden aan het functioneren van de corporatie gewijd. MeerWonen is een organisatie die heel benaderbaar en servicegericht is en meedenkt met de mensen die een beroep op haar doen. Ook de belanghebbenden waarderen MeerWonen als een partij die goed bezig is.

Zie hier het volledige persbericht.

Het volledige visitatierapport en de bestuurlijke reacties staan op de pagina over ons>publicaties