Sleutels Hertogsstaete overhandigd aan nieuwe bewoners

Na anderhalf jaar bouwen is appartementencomplex Hertogsstaete in Rijpwetering klaar. Op twee na zijn op woensdag 15 juli alle sleutels van de 38 huurappartementen overhandigd aan de nieuwe bewoners.
Vanaf 8.45 uur was het een gezellige drukte in en rondom de Hertogsstaete. De nieuwe bewoners werden ontvangen door medewerkers van MeerWonen in appartement 2k, dat voor deze gelegenheid als kantoorruimte was ingericht. Na de laatste administratieve handelingen werden de bewoners begeleid naar hun appartement voor een laatste inspectie en uitleg over de cv-installatie, hang- en sluitwerk etc. etc.
Om 13.30 uur waren van 36 appartementen de sleutels overhandigd aan de nieuwe bewoners.  De laatste twee appartementen zijn ook verhuurd; sleuteloverdracht van deze woningen vindt op een later tijdstip plaats.
Het nieuwbouwcomplex brengt extra reuring in de Rip, want er is lange tijd niet gebouwd in het dorp. Zoals verwacht voorzien de levensloopbestendige woningen in een brede behoefte. Onder de nieuwe bewoners bevinden zich zowel starters als doorstromers en evenzeer jongeren als ouderen.