Stakeholders dragen bij aan nieuw ondernemingsplan

In het kader van het nieuwe ondernemingsplan waar we aan werken, hebben we een aantal themabijeenkomsten georganiseerd. In de gesprekken die we met een brede groep relaties hebben gevoerd, zijn veel goede ideeën en aandachtspunten ingebracht rond de thema’s (‘samen leven’, ‘doelgroep onder dak’ en ‘goed wonen’) die we op tafel hebben gelegd. Gezamenlijk hebben we geconstateerd dat een deel van onze doelgroep kwetsbaarder wordt en meer nodig heeft dan alleen een huis.

Het wordt daarom steeds belangrijker om samen te werken. Met partijen waar we dat al mee doen, zoals gemeenten, welzijnsorganisaties en politie. Maar ook met partijen waarmee we nog geen of minder intensief contact onderhouden, zoals de WMO-raad en zorgpartijen. We gaan hier zeker werk van maken. Ook inbreng op andere vlakken krijgt een plekje in ons ondernemingsplan, zoals meer aandacht voor het onderhoud van woningen, tuinonderhoud en wijkbeheer. Daarnaast gaan we kijken naar de behoefte aan bijzondere woonvormen en hoe wij daarbij een rol kunnen spelen. Niet alles wordt nieuw uiteraard. In de basis blijven we wie zijn: een lokaal betrokken woningcorporatie, die dicht bij haar huurders wil staan. Eind van dit jaar verwachten we ons nieuwe ondernemingsplan vast te stellen, zodat we er in 2020 mee aan de slag kunnen.