Veel belangstelling voor aanbod zonnepanelen

1.000 huurders hebben onlangs een brief van ons ontvangen met een aanbod voor het plaatsen van zonnepanelen op hun woning. Dit kan resulteren in de plaatsing van maximaal 8.000 zonnepanelen in de komende 2 jaar. Voor het milieu zou dit een vermindering van de CO2-uitstoot betekenen van bijna 1 miljoen kilo op jaarbasis. MeerWonen investeert € 4,3 miljoen in diverse energiebesparende maatregelen om in drie jaar tijd alle huurwoningen qua duurzaamheid gemiddeld naar label B te brengen. Voor de plaatsing en het onderhoud van de zonnepanelen komt daar nog circa € 3 miljoen bij.

Het aanbod is behalve goed voor het milieu, ook aantrekkelijk voor de huurders. Zij betalen een kleine bijdrage voor het beheer van de panelen, die door een lagere energierekening ruimschoots terugverdiend wordt. Circa 200 huurders hebben al aangegeven van het aanbod gebruik te willen maken.

Voor het realiseren van het project werkt MeerWonen nauw samen met het bedrijf Tautus, die de plaatsing voor haar rekening neemt.