Voortgang plan De Kolk

De sloop van de 7 Oostenrijkse woningen aan de Kolk in Oud Ade is in volle gang. Ook aan de plannen voor de 20 nieuwe woningen en appartementen die we ervoor terug willen bouwen wordt hard gewerkt. Vorige maand is een bijeenkomst georganiseerd voor belangstellenden om mee te praten over de uitwerking van de globale schetsen voor de nieuwbouw, zoals die eerder zijn gepresenteerd.

Voor deze bijeenkomst waren verschillende voorstellen uitgewerkt, waarbij de aanwezigen door middel van een vragenformulier hun voorkeuren en opmerkingen konden aangeven. De input wordt verwerkt in een nieuw totaalplaatje en zodra gereed, in een bijeenkomst teruggekoppeld. Daarmee wordt de gezamenlijke planfase afgerond.

Een van de eerder aangegeven wensen is een nieuwe ontsluitingsroute langs het wijkje. Alle verkeer loopt nu via de Kolk, een weg die nauwelijks berekend is op het soms zware landbouwverkeer dat erover rijdt. Uit onze gesprekken met de gemeente, die verantwoordelijk is voor de infrastructuur, is duidelijk geworden dat een nieuwe ontsluiting geen prioriteit heeft en de gemeente daartoe geen initiatief zal nemen. Wij gaan in de verdere uitwerking van de plannen daarom uit van de bestaande situatie. Wel zoeken we naar oplossingen om de doorgang te verbeteren. Meer informatie vindt u in de laatste nieuwsbrief.