Stakeholdersbijeenkomst MeerWonen

Op dinsdag 10 januari vond op het kantoor van MeerWonen een stakeholdersbijeenkomst plaats. Ruim 40 relaties waren aanwezig, waaronder leden van huurdersorganisatie HMW, bewonerscommissies, vertegenwoordigers van gemeente Kaag en Braassem en Oegstgeest en welzijnsorganisaties. Onderwerp van gesprek waren de vier belangrijkste thema’s waar we ons de komende jaren op richten.

Directe aanleiding voor de bijeenkomst was ons ondernemingsplan ‘Hart op weg’ voor de periode 2017-2020, dat in november is vastgesteld. De thema’s betaalbaarheid en beschikbaarheid, lokale verankering, duurzaamheid en dienstverlening zijn daarin als speerpunten benoemd.
Het speels opgezette programma nodigde uit tot veel interactie. Als aftrap werd de nieuwe bedrijfsfilm getoond. In een kort vragenrondje werd vervolgens de kennis van de corporatie onder de aanwezigen getest. Daar bleek nog wat te winnen. Niemand wist bijvoorbeeld dat MeerWonen erin slaagt nagenoeg alle woningen (97%) sociaal te verhuren. En een score van 8,5 als klanttevredenheidscijfer voor de afhandeling van reparatieverzoeken werd door de meeste aanwezigen als waar beschouwd; een mooi compliment en in lijn met de ambitie voor de komende jaren, maar de werkelijke score is ook goed maar ligt een punt lager.

Doel van de themadiscussies die daarna volgden was input op te halen voor de verdere uitwerking van het ondernemingsplan. MeerWonen wil daarmee zoveel mogelijk rekening houden met wat er speelt in haar werkgebied. Per thema vond een tafeldiscussie plaats, elk begeleid door een commissaris van MeerWonen. Bij de presentatie van de ideeën bleek dat op vele terreinen, zoals wijkbeheer, ontwikkeling van woonconcepten, ondersteuning bij huurschulden en communicatie waardevolle bijdragen zijn aangeleverd. Wij gaan na welke ideeën - en op welke wijze – verwerkt kunnen worden in het beleid en zullen daarover contact onderhouden met de betrokkenen.