Woningen Kaageiland overgedragen aan nieuwe eigenaar

Vandaag hebben woningcorporatie MeerWonen en nieuwe eigenaar MHM Onroerend Goed B.V. getekend voor de overdracht van 37 woningen op Kaageiland. Daarmee is het vorig jaar in gang gezette verkoopproces definitief rond. Onderlinge overeenstemming was er eerder al, maar het wachten was op de ministeriële goedkeuring die vereist is bij de verkoop van corporatiewoningen.

De huurders zijn schriftelijk geïnformeerd over de gang van zaken rond de overdracht. Het was de bedoeling daarnaast een bijeenkomst voor alle huurders te organiseren, maar door de coronacrisis zit dat er helaas niet in. Veel verandert er voor hen overigens niet. Nieuwe eigenaar MHM Onroerend Goed B.V. is een middelgrote, solide particuliere vastgoedbelegger die de huurcontracten ongewijzigd voortzet. Daarnaast krijgen de huurders de komende jaren een voorrangspositie bij vrijkomende sociale huurwoningen van MeerWonen elders in de gemeente Kaag en Braassem.

Opbrengst naar extra nieuwbouw

Waarom die focus op andere kernen in de gemeente? MeerWonendirecteur Peter Hoogvliet: “Vanuit de gemeente is de vraag naar betaalbare huurwoningen op Kaageiland de laatste jaren laag. In andere kernen met meer voorzieningen zien we juist een groeiende behoefte aan woningen in het socialehuursegment. De opbrengst van deze verkoop willen we dan ook inzetten om meer betaalbare en duurzame huizen te bouwen in bijvoorbeeld Roelofarendsveen en Oude Wetering. Zo beginnen we binnenkort met de bouw van 29 appartementen op de locatie van de voormalige Gerardusschool en zijn we met diverse projectontwikkelaars in vergevorderd overleg over de bouw van substantiële aantallen sociale huurwoningen.”