Veel draagvlak voor renovatie Heemwijck

In de aanloop naar een ingrijpende renovatie van appartementencomplex Heemwijck in Oegstgeest zijn op 22 juni de stemmen geteld van de draagvlakmeting. Dit is een officiële peiling van de mening van de bewoners van Heemwijck over de afspraken die in het sociaal plan waren opgenomen. In dit sociaal plan staan relevante informatie en alle afspraken die gemaakt zijn tussen MeerWonen en de bewonerscommissie om de verhuizing van de bewoners vanuit Heemwijck zo goed mogelijk te laten verlopen.

De enveloppen met de stemformulieren zijn geopend door Ruud Ellfrich van Stichting HuurdersMeerWonen en Yvonne Aardenburg, manager Wonen van MeerWonen. De bewonerscommissie en de bewonersbegeleider Joke Honders waren ook aanwezig. Al snel werd duidelijk dat de meeste bewoners akkoord zijn met de inhoud van het sociaal plan. We hebben maar 1 officiële stem tegen gehad. Wel hebben zes bewoners geen stem uitgebracht en die tellen uiteindelijk mee als 'nee'. De benodigde 70% werd ruimschoots gehaald.

Hier zijn we natuurlijk heel blij mee en het geeft aan dat de bewonerscommissie samen met hun adviseur Frans Baks en MeerWonen een mooi sociaal plan hebben neergelegd. Op dinsdag 5 juli hebben we als bewonerscommissie en MeerWonen afscheid genomen van Frans Baks. Zijn taak als adviseur bij het opstellen van sociaal plan zit erop. Met elkaar kunnen we terugkijken op een mooie periode. De gesprekken verliepen open, transparant en iedereen was zeer betrokken.

Na het tellen van de stemmen is de urgentie-aanvraag ingediend. Zodra deze stadsvernieuwingsurgentie binnen is kunnen de bewoners van Heemwijck met voorrang op zoek gaan naar een gelijkwaardige andere woning in de gemeente Oegstgeest of binnen de regio Holland Rijnland.