Goede prestaties MeerWonen in Aedes-benchmark 2017

Op donderdag 26 november is de Aedes-benchmark 2017 gepubliceerd. Dit jaarlijkse onderzoek brengt de belangrijkste prestaties van corporaties in kaart en maakt het mogelijk deze onderling te vergelijken. Corporaties kunnen zo van elkaar leren en hun prestaties verbeteren.

Over de hele linie zijn de prestaties op het gebied van huurderstevredenheid, bedrijfslasten en duurzaamheid ten opzichte van 2016 verbeterd. MeerWonen heeft deelgenomen aan de onderdelen huurderstevredenheid en bedrijfslasten en daarmee prima resultaten behaald.

Huurdersoordeel
In dit 2e jaar dat MeerWonen meedoet aan de benchmark is voor het huurdersoordeel label A behaald, wat betekent dat we tot de 30% best presterende corporaties behoren als het over dienstverlening gaat. Dit onderdeel meet hoe tevreden huurders zijn met het contact dat ze met ons hebben als nieuwe huurder, vertrekkende huurder en bij de uitvoering van reparatieverzoeken. Met de cijfers 8,0 – 7,9 – 7,9 voor de respectievelijke onderdelen hebben we een mooie vooruitgang geboekt ten opzichte van 2016 (7,0 – 7,8 – 7,5). De extra aandacht die we met onderzoek en verbeteracties besteden aan onze dienstverlening, en waar onze huurders dankbare input voor leveren, zal hier zeker aan hebben bijgedragen. We gaan er alles aan doen om dit resultaat komend jaar vast te houden.

Bedrijfslasten
Ook op het onderdeel bedrijfslasten hebben we een A-label behaald. Vergeleken met vorig jaar zijn de beïnvloedbare lasten per verhuureenheid teruggebracht van 962 euro naar 717 euro. Hoewel we ons niet blindstaren op de laagst mogelijke kosten, proberen we onze inspanningen om kwalitatief goede, betaalbare woningen te bieden, wel zo efficiënt mogelijk te organiseren. En dus zijn we blij met deze score. Vanaf 2018 doet MeerWonen ook mee aan de prestatievelden duurzaamheid en onderhoud & verbetering.

In bijgevoegd factsheet, de Aedes-benchmarkrapportage 2017 en het overzicht met de individuele scores van corporaties kunt u alle details nog eens rustig nalezen.