Leefbaar

MeerWonen wil goed en prettig wonen bereikbaar en beschikbaar maken voor iedereen. Juist voor die mensen, die vanwege hun inkomen, gezondheid of maatschappelijke positie minder te kiezen hebben. Wij doen dit ondermeer door ons in te zetten voor instandhouding en verbetering van de leefbaarheid in wijken, buurten en dorpen. De definitie die we daarbij hanteren is 'de mate waarin de omgeving aansluit bij de eisen en wensen die er door de mens aan worden gesteld'. Dit kan in elke straat, buurt of wijk anders zijn of worden ervaren. De focus van MeerWonen ligt daarom bij de wensen van onze klanten. Wat willen zij? Wat verstaan zij onder leefbaarheid en hoe kunnen we daar zo goed mogelijk op inspelen?

Operatie Steenbreek start 14 april; tegel eruit en plant erin!

Het klimaat verandert en dat heeft grote gevolgen. Zo zullen er in de toekomst ’s zomers langere periodes van droogte en hitte voorkomen, afgewisseld met periodes van langdurige, extreme regens en wateroverlast. Ook de Biodiversiteit gaat achteruit.

Tijd voor actie dus. Doet u mee?

Van 14 april tot 28 april vindt de actie ‘Tegel eruit en plant erin’ plaats; een groen antwoord op klimaatverandering.

Vergroen uw tuin

U kunt als inwoner een steentje bijdragen door uw tuin te vergroenen. Een groene tuin draagt bij aan het opnemen van regenwater, en een gezonde leefomgeving met een grote biodiversiteit. Groen maakt gelukkig! Om u bij het vergroenen te helpen, is er van 14 april tot 28 april de mogelijkheid om uw stenen en tegels in te leveren en een gratis plant te krijgen!Zo vergroenen we met elkaar de tuinen.

De locaties waar u uw steen/tegel (max. 3) kunt inleveren voor een gratis plant zijn:

De Veense Bukker in Roelofarendsveen, Hazenpad 1.

Veters Flowers in Leimuiden, Dorpsplein 29.

Tuincentrum Boomkwekerij Lekkerkerker in Woubrugge, Vierambachtsweg 22.

Op de locaties worden op de zaterdagen leuke activiteiten georganiseerd met de aanwezigheid van een imker, natuureducatie en de Vlinderstichting. Ook is er de mogelijkheid om een nestkastje of een insectenhotelletje te maken etc. Dit wordt georganiseerd in samenwerking met bovengenoemde ondernemers, Stichting Groenlicht en Stichting Groei en Bloei.

Items onder Leefbaar

Website door Kees-tm