Leefbaar

MeerWonen wil goed en prettig wonen bereikbaar en beschikbaar maken voor iedereen. Juist voor die mensen, die vanwege hun inkomen, gezondheid of maatschappelijke positie minder te kiezen hebben. Wij doen dit ondermeer door ons in te zetten voor instandhouding en verbetering van de leefbaarheid in wijken, buurten en dorpen. De definitie die we daarbij hanteren is 'de mate waarin de omgeving aansluit bij de eisen en wensen die er door de mens aan worden gesteld'. Dit kan in elke straat, buurt of wijk anders zijn of worden ervaren. De focus van MeerWonen ligt daarom bij de wensen van onze klanten. Wat willen zij? Wat verstaan zij onder leefbaarheid en hoe kunnen we daar zo goed mogelijk op inspelen?

Vrijwilligers aan het woord

Ere wie ere toekomt
Goedlachs en altijd in de weer. Zo kunnen we de vrijwilligers, die samen met huismeester Leo Elstgeest en de wijkbeheerders de activiteiten in onze seniorencomplexen de Arendshorst en de Gogherweide ondersteunen, het beste omschrijven. De vrijwilligers zijn Harry Opdam, Nel Zoetendaal (Gogherweide) en Elly van der Tang en Marian van Veen-van der Meer (Arendshorst).

De Arendshorst
De vriendinnen Elly van der Tang en Marian van Veen-van der Meer zijn alweer een jaar actief in de Arendshorst. Met veel plezier en verantwoordelijkheidsgevoel zorgen zij voor een hoop gezelligheid tijdens de wekelijkse activiteiten. Zo wordt er onder andere gebiljart, gekaart en quilts gemaakt. Klik hier voor het hele interview.

Ook vrijwilliger worden? Stuur een mailtje naar redactie@stichtingmeerwonen.nl.

Items onder Leefbaar