Meer doen voor huurders

Een goede sociale huurwoning bieden aan zoveel mogelijk mensen is het eerste waar we ons op richten. Om huurders zich ook echt thuis te laten voelen in huis en buurt, gaan we graag een stapje verder. Regelmatig organiseren we daarom extra activiteiten, zoals de wedstrijd ‘Mooiste tuin en balkon’, de ‘Kratje-koffiebezoeken’ en afgelopen maand nog de opruimactie ‘MeerWonenDoet’ in de Burgemeesterswijk in Oude Wetering. Een nieuw initiatief is de ‘MeerWonenmarktplaats.

Huurders die hun woning opzeggen, moeten deze leeg opleveren. Wij maken de woning dan weer helemaal in orde voor de nieuwe huurder. Tenzij er afspraken over overname zijn gemaakt met de nieuwe huurder, worden er zo vaak spullen weggegooid die eigenlijk een tweede leven verdienen. Ook gebeurt het dat er nog geen huurder bekend is en overname van spullen dus niet eens kan. Onder het motto ‘voor huurders, door huurders’ starten we daarom met de MeerWonenmarktplaats, een platform waar huurders hun spullen aan elkaar kunnen aanbieden, zoals bijvoorbeeld gordijnen, kasten of laminaatvloeren. De uitwisseling loopt via een besloten Facebookgroep waar onze huurders zich voor kunnen aanmelden. Het mooie van dit initiatief is dat we zo niet alleen huurders helpen maar ook het milieu, door verspilling tegen te gaan.