MeerWonen en De Haardstee

Afgelopen dinsdag (27 juli) zijn de bewoners van het seniorencomplex de Arendshorst in Roelofarendsveen tijdens 4 bewonersbijeenkomsten ingelicht over de huisvesting van cliënten van De Haardstee in dit complex aan de Kerkweg. MeerWonen gaat de komende 10 jaar namelijk 20 appartementen in de Arendshorst aan deze organisatie verhuren. De Haardstee begeleidt mensen met een verstandelijke en/of psychiatrische beperking bij wonen, werken en vrije tijd. De cliënten kunnen gebruik maken van een ‘steunpunt’ (een apart appartement), van waaruit de begeleiding plaatsvindt. De Haardstee huurt de appartementen van MeerWonen. Dit betekent dat zij zelf de kandidaten aan de woning koppelen.

De opkomst was goed, in totaal zijn zo'n 30 mensen naar deze bijeenkomsten gekomen, en de sfeer was prima. Er zijn kritische vragen gesteld die over het algemeen naar tevredenheid door medewerkers van MeerWonen en De Haardstee zijn beantwoord. Op een aantal vragen komen we nog terug. Er wordt een verslag gemaakt, zodat men in alle rust nogmaals de vragen en antwoorden kan doornemen. De bewoners staan over het algemeen welwillend tegenover de komst van de cliënten van De Haardstee.

Vanaf 1 september gaat De Haardstee starten met verbouwen en begin 2022 zullen de eerste cliënten naar de Arendshorst verhuizen. Doordat ze in september al starten hebben ze ook voldoende tijd voor het selecteren van de cliënten. Ze willen dit namelijk zorgvuldig doen om te zorgen dat de huidige en nieuwe bewoners zo goed mogelijk bij elkaar passen. De cliënten die naar de Arendhorst verhuizen kunnen zelfstandig wonen. De Haardstee zorgt voor voldoende begeleiding.