MeerWonen en Fietsmaatjes, een goed duo

Woensdagmiddag 30 september zijn twee nieuwe stallingen voor elektrische duofietsen van stichting Fietsmaatjes op feestelijke wijze geopend. De afgesloten fietsenstallingen staan bij twee seniorencomplexen van woningcorporatie MeerWonen, De Arendshorst en Gogherweide in Roelofarendsveen.

De stallingen zijn deels door MeerWonen en Fonds Alphen e.o. betaald en de corporatie heeft daarnaast ook de grond beschikbaar gesteld. Directeur Peter Hoogvliet van MeerWonen gaf in zijn speech aan dat MeerWonen meer is dan een organisatie die woningen verhuurt en onderhoudt. "Wij hebben ook een maatschappelijke taak die wij heel serieus nemen. Fietsmaatjes brengt mensen samen en dat initiatief ondersteunen we van harte. En, mochten jullie in de toekomst nog een stalling nodig hebben, dan weten jullie ons te vinden", zo sloot hij zijn openingswoord af.

Stichting Fietsmaatjes
Fietsmaatjes is een initiatief voor mensen die er graag op uit gaan met de fiets, maar dit door een beperking niet meer zelfstandig kunnen. Zij worden gekoppeld aan een vrijwilliger en samen maken ze fietstochten op een elektrische duofiets. Al meer dan 10 gemeenten in de regio hebben dit goede initiatief inmiddels geadopteerd. Wel merkt het bestuur de laatste maanden dat vraag en aanbod niet helemaal goed op elkaar aansluiten. "Juist in deze Corona-tijd is het aantal nieuwe gasten hard gegroeid en blijft het aantal vrijwilligers in Kaag en Braassem nu wat achter, dus zijn wij dringend op zoek naar nieuwe fietsmaatjes", aldus voorzitter Stefan van der Zwet. Interesse om fietsmaatje te worden? Geef je dan op via www.fietsmaatjeskb.nl.