MeerWonen en Fietsmaatjes samen in volle vaart vooruit

Donderdagmiddag 15 september is op feestelijke wijze weer een nieuwe stalling geopend voor elektrische duofietsen van stichting Fietsmaatjes. Deze afgesloten fietsenstalling staat bij seniorencomplex Gogherweide van woningcorporatie MeerWonen in Roelofarendsveen.

Dit is de derde fietsenstalling die deels door MeerWonen gefinancierd wordt. Directeur van de woningcorporatie Peter Hoogvliet houdt zich hiermee aan zijn belofte uit 2020 dat stichting Fietsmaatjes mocht aankloppen als ze nog een stalling nodig zouden hebben. Hij geeft hierbij aan: “MeerWonen neemt haar maatschappelijke taak zeer serieus en het werk van Fietsmaatjes sluit hier heel goed bij aan. Door samen te fietsen breng je mensen op een ongedwongen manier met elkaar in contact en zijn ze lekker in beweging”. De daad is bij het woord gevoegd en er staan nu in totaal twee fietsenstallingen bij Gogherweide en één bij de Arendshorst in Roelofarendsveen.

Stichting Fietsmaatjes
Fietsmaatjes is een initiatief voor mensen die er graag op uit gaan met de fiets, maar dit door een beperking niet meer zelfstandig kunnen. Zij worden gekoppeld aan een vrijwilliger en samen maken ze fietstochten op een elektrische duofiets. Al meer dan 12 gemeenten in de regio hebben dit goede initiatief inmiddels geadopteerd. Dankzij de nieuwe berging kan er nog meer gefietst worden. De verwachting is dat het aantal ritten dit jaar stijgt naar meer dan 1200. “We kunnen daarom nog goed nieuwe vrijwilligers gebruiken”, aldus voorzitter van Fietsmaatjes Kaag en Braassem, Stefan van der Zwet. Interesse om fietsmaatje te worden? Geef je dan op via www.fietsmaatjeskb.nl.

Foto: Voorzitter Fietsmaatjes Kaag en Braassem Stefan van der Zwet met één van de vrijwilligers die de stalling heeft geplaatst.