Odensehuiskamer Oegstgeest in Trefpunt Boerhaaveplein

Een fijne plek om te wonen is een plek waar mensen elkaar ontmoeten. Verhalen delen en gezien worden. Daarom ondersteunen we het initiatief van welzijnsorganisatie Stichting Radius van harte. In de gemeenschappelijke ruimte ‘Trefpunt’ van ons complex aan het Boerhaaveplein is ze bezig met het opzetten van een Odensehuiskamer. Elke week zal Radius hier gedurende één dagdeel een informele ontmoetingsplek creëren waar mensen met geheugenproblemen en/of beginnende dementie, samen met hun mantelzorgers, elkaar kunnen ontmoeten en informatie kunnen uitwisselen. Samen met de activiteitencommissie van Boerhaaveplein heeft Radius het Trefpunt een opfrisbeurt gegeven, mede dankzij financiële steun van Fonds 1818. De ruimte heeft een nieuwe vloer, meubels en een frisse verflaag gekregen, wat zorgt voor nog meer huiselijke sfeer. De officiële startdatum van de Odensehuiskamer is nog niet bekend, maar bewoners kunnen alvast genieten van de vernieuwde gemeenschappelijke ruimte.