Op bezoek bij nieuwe huurders in Haaswijk

Koffie, lekkere koeken en kennismaken gaan prima samen. Dat bleek afgelopen woensdag maar weer eens tijdens het wijkbezoek dat MeerWonen bracht aan haar nieuwe huurders in Oegstgeest. We waren te gast in recreatieruimte het Trefpunt aan het Boerhaaveplein om ons nader voor te stellen. Dit als vervolg op de kennismaking ruim een maand geleden, toen MeerWonen het woningbezit in Oegstgeest van corporatie Mooiland overnam en alle 133 huurders persoonlijk een informatiemap overhandigde.

Terwijl de laatste bewoners een plekje zochten in de ontmoetingsruimte en sommigen al aan een tweede bakkie begonnen, namen Tanja van der Wal en Sacha Beuk het woord. Als wijkbeheerders zijn ze het eerste aanspreekpunt namens MeerWonen voor bewonerszaken, zo vertelden ze. ‘Dat kan over het onderhoud van de tuin gaan, over meningsverschillen met buren waar u samen niet uitkomt, maar we zijn er ook voor gewoon een praatje.’ Aan gespreksstof meteen al geen gebrek. De fietsenstalling, de brandtrap, de lift… zomaar een paar onderwerpen waar de bewoners het graag over wilden hebben.

Ook stelde André Martin zich voor als voorzitter van de huurdersorganisatie HMW van MeerWonen. Hij benutte de gelegenheid om de belangstelling voor een bestuursfunctie bij HMW te polsen. Een aantal bewoners ging enthousiast met de voorzitter in gesprek, dus wellicht is uitbreiding in zicht.

De gastvrije leden van de activiteitencommissie schonken nog eens in en brachten de leuke activiteiten die ze in het Trefpunt organiseert onder de aandacht. De wijkbeheerders en andere medewerkers van MeerWonen maakten met iedereen een gezellig praatje. Het was een fijne kennismaking en geslaagde bijeenkomst.