Reactie op artikel over puindumping en bouwplannen wijk Buitenlust

Op 5 maart stond er een artikel in de Oegstgeester Courant met de titel ‘Illegale puindumping Floresstraat gelegaliseerd’. In het artikel wordt gesuggereerd dat er gesprekken met MeerWonen worden gevoerd over de puindumping en de bouw van een flat aan de Floresstraat in de wijk Buitenlust. Dit artikel kan voor verwarring zorgen en dat willen we graag voorkomen.

MeerWonen dumpt geen puin. Wij hebben een eigen afgesloten afvalcontainer bij de loods aan het eind van de Surinamestraat. Deze wordt regelmatig geleegd.  Wij zijn ook niet betrokken bij de gesprekken over de puindumping; dit valt onder de verantwoordelijkheid van de gemeente Oegstgeest.

Wat betreft de nieuwbouwplannen aan de Floresstraat, kunnen we melden dat we al geruime tijd in gesprek zijn met de gemeente en de ontwikkelaar om hier sociale woningen te bouwen. Momenteel bevinden we ons nog in de ontwerpfase en is het is nog te vroeg om concrete uitspraken te doen. Wel willen we benadrukken dat we rekening houden met de omgeving waarin de woningen worden gebouwd. Aangezien het een wijk betreft met eengezinswoningen en portiekwoningen, streven we ernaar dat de nieuwbouw qua uitstraling hierbij aansluit. We houden de bewoners van de wijk Buitenlust uiteraard op de hoogte van de plannen.