Westend

Appartementen Westend worden geadverteerd

Begin 2022 worden 48 appartementen aan het Westeinde opgeleverd. Dit complex heeft een gesloten karakter waardoor het een veilige leefomgeving heeft. Binnen het complex willen we een mix van doelgroepen huisvesten o.a. starters en woningzoekenden die op zoek zijn naar een zgn. kangoeroewoning/ mantelzorgwoning. Dit zijn vier woningen (twee combinaties). Vanaf vrijdag 23 juli worden deze appartementen geadverteerd op de site hureninhollandrijnland.

Wordt u de nieuwe huurder van één van deze prachtige energiezuinige Nul Op de Meter (NOM-EPV) appartementen?

Kijk op de site hureninhollandrijnland voor de advertenties van deze verschillende typen appartementen.

Mantelzorg/kangoeroe woning
Wij bieden twee mantelzorgcombinatiewoningen aan (totaal vier woningen).

• Combinatie 1: een twee- en een driekamerappartement.
  • Combinatie 2: twee driekamerappartementen.

Door deze combinaties kunnen mantelzorgontvanger en -gever op korte afstand van elkaar wonen. Ieder in een eigen woning. Binnen de mantelzorgcombinatie kunnen of de ouders of een meerderjarig kind de mantelzorgontvanger zijn. Het voordeel van gesplitste woningen is dat de mantelzorggever niet hoeft te verhuizen als er geen mantelzorg meer nodig is. Bij meerdere geschikte kandidaten geven wij een voorrang aan woningzoekenden waarvan in ieder geval 1 partij woonachtig is in de gemeente Kaag en Braassem. Deze appartementen worden via lokaal maatwerk aangeboden. Dit betekent dat wij voorrangscriteria hanteren. De voorrangscriteria van deze woningen staan in beschreven bij de “bestanden” in de advertentie op hureninhollandrijnland  De kandidatenlijst wordt handmatig samengesteld in verband met het lokaal maatwerk.

Hoe reageert u op deze woningen
Alleen reacties van woningzoekenden die voldoen aan de criteria van mantelzorggever/ontvanger nemen wij in behandeling. Slechts één van de twee (mantelzorgontvanger of -gever) hoeft te reageren op deze advertentie. Nadat u heeft gereageerd via hureninhollandrijnland downloadt u de vragenlijst en stuurt u deze ingevuld per mail naar: verhuur@stichtingmeerwonen.nl

12 beneden- en bovenwoningen
Wij bieden naast de 48 appartementen ook 12 beneden- en bovenwoningen aan in dit project.
Kijk op de site hureninhollandrijnland voor de advertenties van deze appartementen.

Persbericht:
MeerWonen bouwt door

Op 23 juli hebben directeuren Peter Hoogvliet van woningcorporatie MeerWonen en Guido Voermans van Heembouw de koop- en realisatieovereenkomst ondertekend voor de bouw van 48 sociale huurappartementen en 12 beneden- en bovenwoningen in project Westend in Roelofarendsveen.

NOM – EPV
In de gemeente Kaag en Braassem is veel behoefte aan sociale huurwoningen. Met de realisatie van de 60 woningen in Westend komen er duurzame, toekomstbestendige én comfortabele appartementen beschikbaar. MeerWonen draagt met de bouw van deze woningen bij aan een duurzame toekomst. De woningen hebben geen gasaansluiting, zijn volledig elektrisch, extra geïsoleerd, en wekken evenveel energie op als bij gemiddeld gebruik onder gemiddelde omstandigheden nodig is. De huurders krijgen een energieneutrale woning, waarvoor zij maandelijks een energieprestatievergoeding betalen aan MeerWonen.

Blijven bouwen
Directeur Peter Hoogvliet van MeerWonen geeft aan blij te zijn dat MeerWonen weer een flink aantal sociale woningen kan bouwen in deze tijd van grote woningnood. “We blijven doorbouwen ondanks alle ingewikkelde wet- en regelgeving en stijgende bouwkosten. Na de zomer starten we ook met de bouw van 29 appartementen op de locatie van de voormalige Gerardusschool in Oude Wetering. Daarnaast hopen we snel te kunnen beginnen met de bouw van 20 sociale huurwoningen aan De Kolk in Oud Ade. Ook werken we aan het realiseren van sociale woningen op diverse locaties in Braassemerland en op verschillende locaties in Oegstgeest. In totaal willen wij de komende 5 jaar ca. 300 nieuwbouwwoningen bouwen en die zijn ook hard nodig!”

Planning
De verwachting is dat de bouw van de 60 woningen in Westend in het 4e kwartaal van 2020 kan beginnen. De oplevering van de woningen volgt dan naar verwachting eind 2021 of begin 2022. Deze zomer zullen de woningen worden aangeboden via Huren in Holland Rijnland. Zodra we specifieke data hebben zullen we deze publiceren.

Klik hier voor het filmpje over de voortgang van de bouwwerkzaamheden.