Wijkbeheer

MeerWonen heeft meerdere wijkbeheerders en een assistent wijkbeheerder in dienst die regelmatig inspecties uitvoeren in onze wijken in Oegstgeest en Kaag en Braassem. Zij zien toe op een schone en veilige woonomgeving. De wijkbeheerders zijn onze “ogen en oren” in de wijk en het aanspreekpunt voor onze bewoners. Heeft u een melding of vraag? Stuur deze dan naar het e-mailadres:
wijkbeheer@stichtingmeerwonen.nl. Dan komt de melding namelijk altijd bij de juiste persoon terecht en wordt het zo spoedig mogelijk opgepakt.

Wie zijn onze wijkbeheerders?

Tanja van der Wal en Yahya Quicho zijn de wijkbeheerders van MeerWonen. Jeffrey van der Meer is assistent wijkbeheerder. Ze zijn werkzaam in Oegstgeest en Kaag en Braassem en omdat nog niet iedereen hen kent stellen zij zich graag nog even voor.

"Wij zijn dagelijks in uw woonomgeving aanwezig en zijn de ogen en oren van MeerWonen en uw eerste aanspreekpunt voor vragen en problemen in uw buurt. Wij dragen zorg voor prettige, leefbare  en veilige wijken. U kunt ons altijd aanspreken en wij spreken ook zelf bewoners aan als dit nodig is. Ook ontwikkelen we positieve initiatieven om de leefomgeving te verbeteren. Een prachtige baan!

Wat zijn de taken van de wijkbeheerder precies?

"Wij handelen lopende zaken af in de wijk. Denk hierbij aan:
- Kleine reparaties in algemene ruimtes
- Controle schoonmaakwerkzaamheden in de algemene ruimtes
- Controle achterpaden die in bezit zijn van MeerWonen
- Onderhouden van de groenvoorziening bij de complexen (algemene terrein)
- Aandacht geven aan voor- en achtertuinen van de woningen.
- Voorkomen en aanpakken van het illegaal dumpen van vuil. Denk hierbij ook aan het weghalen van oude ongebruikte fietsen etc."

Tijdens jullie rondes zien en horen jullie veel?

"Dat klopt. Naast de bovenstaande werkzaamheden kijken we, in het kader van schoon heel en veilig, ook naar losliggende stoeptegels, lantaarnpalen die niet werken etc. Het repareren is een taak van de gemeente, maar wij hebben wel een signaleringsfunctie en geven dit dan door aan de gemeente. Het komt voor dat wij foto's maken van woningen en tuinen voor ons dossier. Ook spreken wij bewoners aan als dat nodig is. Zo proberen wij de wijken en straten zo veilig en leefbaar mogelijk te houden. De slogan van MeerWonen luidt niet voor niets: ‘Wij zijn thuis in uw wijk’. Daarnaast hebben we nog een andere signaleringstaak: denk hierbij aan eenzaamheid, vervuiling en dementie. Wij pakken op wat binnen onze mogelijkheden ligt. Kortom, wij kijken waar mogelijk naar het welbevinden van onze huurders".

Items onder Wijkbeheer

Yayha Quicho

• Haaswijk Oost en Morsebel in Oegstgeest
  • Burgemeesterswijk en Roelofarendsveen Oost (o.a. De Oevers, aan de Braassem en Westmeerlaan)

Tanja van der Wal

• Bloemenbuurt, Buitenlust en Voscuyl in Oegstgeest
  • Oud Ade, Nieuwe Wetering, Rijpwetering en een deel van de wijken in Roelofarendsveen West (o.a. Westend en OpDreef
  • Haaswijk West en Poelgeest in Oegstgeest
  • Roelofarendsveen Noord
{titel}

Jeffrey van der Meer

Jeffrey gaat vaak samen met wijkbeheerders op pad en verricht daarnaast ook werkzaamheden in de seniorencomplexen Gogherweide en Arendshorst in Kaag en Braassem. Op woensdag is hij meestal in Oegstgeest aan het werk.

{titel}