Voorkom eenzaamheid

Eenzaamheid is je niet verbonden voelen. Je mist een hechte, emotionele band met anderen. Of je hebt minder contact met andere mensen dan je wenst. Eenzaamheid is een persoonlijke ervaring. Veelal is het een verborgen probleem. Anderen kunnen moeilijk van buitenaf zien of je je eenzaam voelt. Meer informatie hierover vind je op de site www.eenzaam.nl van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Heb je het vermoeden dat iemand wel wat aandacht kan gebruiken en kun je dat zelf niet geven? Laat het onze wijkbeheerders weten via wijkbeheer@stichtingmeerwonen.nl of bel ons algemene nummer 071-331 50 00.

Oegstgeest ontmoet 2022
Tijdens de landelijke week tegen eenzaamheid organiseert het netwerk Samen tegen eenzaamheid Oegstgeest “Oegstgeest Ontmoet”: een week boordevol interessante, leuke, uitdagende en gezellige activiteiten. Het programma van Oegstgeest Ontmoet 2022  is bekend.

Dorpslunch 2022
Op zaterdag 8 oktober 2022 organiseert de Gemeente Oegstgeest in samenwerking met het Dorpscentrum Oegstgeest weer een gezellige dorpslunch. Deze vindt plaats van 12.00 – 14.00 uur in het Dorpscentrum. U kunt zich via een online formulier aanmelden.

Vrijwilligersinitiatieven
Wilt u iets betekenen voor een ander in uw omgeving? We brengen u graag in contact met elkaar om samen plannen te bedenken en uit te werken. Alle initiatieven zijn welkom. Interesse? Bel ons of mail naar wijkbeheer@stichtingmeerwonen.nl. Samen staan we sterk!

Alle voorzieningen op een rij
In Oegstgeest zijn diverse voorzieningen waar iedere inwoner gebruik van kan maken. Om dit overzichtelijk op een rij te zetten, is de “Sociale Kaart Welzijn en Ondersteuning” opgesteld. Hierin vindt u op thema geordend, alle voorzieningen die voor handen zijn. Deze staat op de site van de gemeente Oegstgeest