Voorkom eenzaamheid

Eenzaamheid is je niet verbonden voelen. Je mist een hechte, emotionele band met anderen. Of je hebt minder contact met andere mensen dan je wenst. Eenzaamheid is een persoonlijke ervaring. Veelal is het een verborgen probleem. Anderen kunnen moeilijk van buitenaf zien of je je eenzaam voelt. Meer informatie hierover vind je op de site www.eenzaam.nl van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Heb je het vermoeden dat iemand wel wat aandacht kan gebruiken en kun je dat zelf niet geven? Laat het onze wijkbeheerders weten via wijkbeheer@stichtingmeerwonen.nl of bel ons algemene nummer 071-331 50 00.

Vrijwilligersinitiatieven
Wilt u iets betekenen voor een ander in uw omgeving? We brengen u graag in contact met elkaar om samen plannen te bedenken en uit te werken. Alle initiatieven zijn welkom. Interesse? Bel ons of mail naar wijkbeheer@stichtingmeerwonen.nl. Samen staan we sterk!

Netwerk tegen Eenzaamheid Oegstgeest
Het netwerk Samen tegen Eenzaamheid Oegstgeest is op 7 oktober 2019 officieel opgericht. Meer dan 50 mensen en organisaties hebben de ‘Ik-doe-mee-verklaring ondertekend’. De aanpak van eenzaamheid vraagt namelijk om een bundeling van krachten. Het doel van het netwerk is samen een bijdrage te leveren aan het bespreekbaar maken, voorkómen en verminderen van eenzaamheid in Oegstgeest.

Alle voorzieningen op een rij
In Oegstgeest zijn diverse voorzieningen waar iedere inwoner gebruik van kan maken. Om dit overzichtelijk op een rij te zetten, is de “Sociale Kaart Welzijn en Ondersteuning” opgesteld. Hierin vindt u op thema geordend, alle voorzieningen die voor handen zijn. Deze staat op de site van de gemeente Oegstgeest