Wijkbeheer

MeerWonen heeft 1 wijkbeheerder en een assistent wijkbeheerder in dienst die regelmatig inspecties uitvoeren in onze wijken in Oegstgeest en Kaag en Braassem. Zij zien toe op een schone en veilige woonomgeving. De wijkbeheerders zijn onze “ogen en oren” in de wijk en het aanspreekpunt voor onze bewoners.

Wie zijn onze wijkbeheerders?

Peter Neuteboom is wijkbeheerder van MeerWonen. Werkzaam in Oegstgeest en Kaag en Braassem en omdat nog niet iedereen hen kent stellen zij zich graag nog even voor.

Peter Neuteboom:
Mijn naam is Peter Neuteboom, ik ben de nieuwe wijkbeheerder bij MeerWonen en werkzaam in zowel Oegstgeest als Kaag en Braassem. Ik ben dagelijks in uw woonomgeving aanwezig. Wij zijn de ogen en oren van MeerWonen en uw eerste aanspreekpunt voor vragen en problemen in uw buurt. Wij dragen zorg voor prettige,  leefbare  en veilige wijken. U kunt ons altijd aanspreken en wij spreken ook zelf bewoners aan als dit nodig is. Ook ontwikkelen we positieve initiatieven om de leefomgeving te verbeteren. Een prachtige baan!

Sinds maandag 13 augustus werkt Jeffrey van der Meer bij MeerWonen als assistent-wijkbeheerder. Jeffrey zal vaak met wijkbeheerder Peter Neuteboom op pad gaan en daarnaast ook werkzaamheden verrichten in de seniorencomplexen Gogherweide en Arendshorst in Kaag en Braassem.

Wat zijn de taken van de wijkbeheerder precies?

"Wij handelen lopende zaken af in de wijk. Denk hierbij aan:
- Kleine reparaties in algemene ruimtes
- Controle schoonmaakwerkzaamheden in de algemene ruimtes
- Controle achterpaden die in bezit zijn van MeerWonen
- Onderhouden van de groenvoorziening bij de complexen (algemene terrein)
- Aandacht geven aan voor- en achtertuinen van de woningen
- Voorkomen en aanpakken van het illegaal dumpen van vuil. Denk hierbij ook aan het weghalen van oude ongebruikte fietsen etc".

Tijdens jullie rondes zien en horen jullie veel, lijkt me?

"Dat klopt. Naast de bovenstaande werkzaamheden kijken we, in het kader van schoon heel en veilig, ook naar losliggende stoeptegels, lantaarnpalen die niet werken etc. Het repareren is een taak van de gemeente, maar wij hebben wel een signaleringsfunctie en geven dit dan door aan de gemeente. Zo proberen wij de wijk zo veilig en leefbaar mogelijk te houden. Zoals de slogan van MeerWonen ook luidt: ‘Wij zijn thuis in uw wijk’. Daarnaast hebben we nog een andere signaleringstaak: denk hierbij aan eenzaamheid, vervuiling en dementie. Wij pakken op wat binnen onze mogelijkheden ligt. Kortom, wij kijken waar mogelijk naar het welbevinden van onze huurders".

Items onder Wijkbeheer

Jeffrey van der Meer