Maatregelen i.v.m. Coronavirus

Wat doen we bij MeerWonen om de gezondheid van onze medewerkers en huurders niet in gevaar te brengen? Wij hebben maatregelen genomen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

Wij vragen het volgende van u als huurder:
- Wilt u ons telefonisch benaderen.
- Ons kantoor in Roelofarendsveen en Oegstgeest zijn niet open voor bezoekers. We doen daarom de oproep aan u om niet op kantoor te komen indien dit niet noodzakelijk is.
- Er kunnen geen pin- en contante betalingen meer gedaan worden op kantoor. Betaalde u voorheen via pin of contant? Dan wordt er contact met u opgenomen.
- Afspraken kunnen worden verzet.
- Reparaties die uitgesteld kunnen worden, worden in overleg met u op een later moment uitgevoerd.
- Is er een noodsituatie, dan kijken we natuurlijk hoe we dat zo spoedig mogelijk kunnen oplossen.
- Ons verhuurproces wordt tijdelijk aangepast, bij vragen kunt u telefonisch contact opnemen.

Financiële problemen? Trek tijdig aan de bel!
Bij ons komt in deze crisis niemand zomaar op straat te staan. Voor huurders met een onverwachte inkomensterugval door het coronavirus zoeken we nog ruimhartiger dan gebruikelijk naar individuele oplossingen. Wij vinden dat in tijd van nood moeten juist de maatschappelijke organisaties het goede voorbeeld moeten geven. Zorgen voor een goed thuis is dan ook nu meer dan ooit onze hoogste prioriteit.

Wilt u met ons in gesprek gaan over uw specifieke situatie? Dat kan. Bel één van de woonconsulenten via het algemene nummer 071- 331 50 00 of mail ons. Klik hier voor links naar websites die u kunt raadplegen over regelingen die nu getroffen worden om zzp-ers en ondernemers te steunen.

Registratiepunt onvrede betalingsregeling
Kunt u door de coronacrisis de huur niet betalen en vindt u dat MeerWonen niet voldoende met u meedenkt? Dan kunt u dit aangeven bij het registratiepunt van de Huurcommissie. De Huurcommissie houdt voor het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties bij of verhuurders maatwerk leveren aan huurders die door coronacrisis in financiële problemen zijn gekomen. Het invullen van de vragen is alleen voor het verzamelen van gegevens. De Huurcommissie neemt de registraties niet inhoudelijk in behandeling.

Heeft u vragen?
Bel ons dan via telefoonnummer (071) 331 50 00. MeerWonen volgt het advies van het RIVM. Dit heeft effect op de effectiviteit van onze werkzaamheden. Het kan dat u iets langer op antwoord moet wachten dan u gewend bent.